onsdag 11. april 2012

Istapp-show

På Østlandet har vi vært velsignet med en fantastisk start på våren. Opp mot 20 grader og singlet-vær flere dager i strekk. Skogbrannfare i slutten av mars er jo nesten hårreisende å tenke på! Bedene var knusktørre og jeg måtte frem med vannslange og spreder. Morgenen etter første vannerunde ble jeg stående som fjetret da jeg skulle ut på min vanlige morgentur med hunden. Haven blinket i hundrevis av krystaller i morgensolen, får et vakkert skue! Nattefrosten hadde laget små istapper i buskene av min noe sene kveldsvanning.

Gul trådsypress

Syrin

Liten Rhododendron

Barlindhekken

I dag kommer takstmann hit, mandag er det fotografens tur. Det blir spennende tider fremover. Jeg har nå fått vite at innflytting blir enten uke 38 eller 39, godt å ha det på plass. To do-listen er så godt som unnagjort, huset ser bra ut :)

17 kommentarer:

Anonym sa...

Hei
Så kjekt å høre fra deg igjen. Håper på mange fine hageinnlegg i tiden fremover...fra enten stor eller liten hageflekk. Koser meg å lese fra din tidligere hage.
J

Unknown sa...

Beautiful effect of the frost on the new leaves.
Costas

Exam Notes sa...

Beautiful pictures.
Exam Notes

Gry sa...

Det må ha vært et fantastisk syn!

Linda sa...

Å slik husker vi hadde det i fjor, vakker stemning:) Så herlig med inlegg fra deg:)
Lykke til med hussalget:)

Lin sa...

Wow, virkelig flotte bilder!

Valmueplassen sa...

Ja dette var spesielt, og veldig flott:-) Kjempefine bilder.Og for en hage du har. Ikke lett å flytte fra noe sånt vel.. En fin dag til deg :0))

Utsikt mot Lurfjellet sa...

Så vakkert, det skulle ha vært akkompagnert av litt "plingplongmusikk"... :)

Vivishagerom sa...

Kjempe flott bilder av planter som har fått seg en kald overraskelse. Men slik er nå denne våren, man vet aldri!
Veldig hyggelig å høre fra deg igjen her på bloggen. Ønsker deg masse lykke til med hussalg og flyttin!

Linecas have sa...

Dette var utrolig vakkert ja.:)

Lisbeth (countryliv) sa...

Det må have været et fantastisk syn i virkeligheden - billederne er i hvertfald flotte.
Det bliver spændende for dig at komme videre når det nu skal være.
Jeg håber at lille Bimbo har det godt og sender ham hilsner fra min Vilmer;)
Klem fra Lisbeth

Nora sa...

Så nydelige bilder! Det er ikke lett å flytte fra en hage (jeg har gjort det samme for et par år siden og selvom mine hager ikke er på langt när så fine som din så var det leit å dra fra alt man har plantet og jobbet med) MEN, vär glad for at du har blogget. Da kan man gå tilbake og se hva man gjorde og minnes og mimre.
Lykke til med salget og ha en fortsatt fin vår!

salma sa...

a wonderful moment..

Min Verden sa...

Jeg har tre ting å si til deg akkurat nå:

1 - isbuskene var supervakre. Mine så likedann ut, men jeg hadde vannet med spreder ;)

2 - jeg håper at noen som liker hage kjøper huset ditt, slik at alt arbeidet i hagen ikke går til spille.

3 - Hortensia Annabelle - vet du om dette er en hortensia som er helt vanlig å få kjøpt? Den kan jo jeg ha. Jeg så Claus Dalby hadde denne og at den blomstret på årsskudd. Må ut å lete tenker jeg.

Lykke til med hussalget - og håper det blir like fint neste stedet ditt!

Min Verden sa...

... en ting til - kommer du på rosemøte i Drøbak på onsdag :) 24.4. - Helen Fredholm kommer. Se på Facebook. Roseklubben i Drøbak / Frogn. Hanne

IngunnBW sa...

Tusen takk for alle koselige kommentarer :)

Hanne: Skjønne Annabelle er vanlig i utsalg. Jeg er opptatt dagen for rosemøtet, men har meldt meg på neste arrangement i juni :)

Lisbeth: Jeg skal hilse tilbake til Vilmer fra Bimbo! Han har det ganske bra akkurat nå, men det er dessverre stadige tilbakefall.

Nooria sa...

Hei :-). Hyggelig å treffe deg på hagemessen. Nå har jeg lagt deg til i bloggrollen min, så nå gleder jeg meg til innlegg fra deg fremover.