onsdag 17. desember 2008

Julerose og Hyasinter

Jeg var på Trekanten i Asker mandag og skulle bl.a kjøpe 3 hvite svilber, da øynene ble trukket mot denne usigelig skjønne Helleborusen. Vakrere julerose har jeg ikke sett. Noe så nydelig med de variegerte kronbladene i hvitt og lime! Den MÅTTE jeg bare ha.

012

Jeg skal dandere litt mer med mose og kongler, men måtte forte meg å ta bilde i tilfelle den stakk sin vei. Se på disse blomstene, de er helt til å spise opp, ikke sant?

008 004

006

Av de 3 sviblene laget jeg denne dekorasjonen. Jeg liker det enkelt og harmonsik uten for mye krimskrams og farger

004

julen mærmer seg med stormskritt, og jeg er noenlunde i rute med bakst og andre husmorsysler. Gavene er innkjøpt, men utelysene var det verre med. Jeg måtte ha nye lysslynger i år og fikk tak i et par greie på Clas Ohlson. Til min store forskrekkelse var ledningdsdelen for kort! Ca 1 dum fillemeter manglet for at jeg fikk stukket stikkontakten i støpselet. Dermed veltet hele planen min omkull med lys i vrihasselen og den lille oppstammete fururen i den lille tønnen første søndag i advent. Jeg kjøpte derfor et dobbeltstikk til utekontakten og flyttet slyngene til rosene i de store tønnene nærmere inngangen. Og ble jo SÅ lang i maska da de digre klæddene på stikkontakten var for store til stplselet. Da var det like før jeg fikk dilla, nå hang julen i en tynn tråd! Men jeg ga ikke opp, det blir ikke jul uten lys ute. Jeg tenkte at dersom jeg fikk tak i en påbygningsslynge, løste problemet seg. Men så ble jeg veldig upassende veldig forkjelet og var helt ute av drift en uke. Da jeg så kom tilbake til Clas Ohlson på mandag, var selvsagt alle slynger og skjøtestykker utsolgt. Jeg øste min fortvilelse over julen som sto i ferd med å renne ut i sanden utover den tålmodige butikkmannen. Han dro meg med gjennom hele lokalet og der var løsningen! En skjøteledning med 4 kontakter. Julen er reddet!

009

3 kommentarer:

Berit sa...

Heisann, Ninni, nå er du på plass i blogglista mi. Har ikke fått den med meg før, sikkert pga oppdateringstrøbbel. Sleit med det i begynnelsen jeg også.

Anonym sa...

Hehe - og nå VARER jula helt til påske....

Som mine dager er sa...

Nydelige blomster til jul.

Ønsker deg og din familie en riktig god jul.

Klem fra Marit