torsdag 30. oktober 2008

Løvblåser og årets siste roser

I helgen var jeg ute og prøvekjørte den nye løvblåseren min, var kjempespent! Den startet pent og sugde til seg løvet som en drøm. Den tok også med seg kvistkvast på ca 10 cm. Schwupp, rett inn i posen :)

Før og etter:

Det var deilig å få det rent og pent på singelen. Den har jeg mye av, og det er jo ikke så smart å la løvet ligge og komposteres slik at det danner grobrunn for ugress.

Det var nydelig vær og jeg tok noen bilder av rosene som fremdeles blomstrer i haven. Louise Odier står full av knopper, håper virkelig det blir mildvær igjen etter all sneen som har kommet de siste to dagene så hun slår ut i blomst igjen. De sterkt rosa knoppene er uansett en lekker kontrast mot den hvite sneen.
Croucus Rose og Brother Cadfael

Evelyn og St. Cecilia

Trier

Det var i siste liten, for dagen etter så det slik ut her....høststorm og vinter i anmarsj

6 kommentarer:

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Heldige du som har slike roser blomstrende enda. Hos meg ble det ugjenkallelig slutt på roseblomstringen etter flere netter med 11-12 minusgrader. Her er det meldt mildere fra helgen - kanskje godværet kommer tilbake til deg også.....

Anonym sa...

Løvsuger eller -blåser? ;)
Pent ble det iallfall.

IngunnBW sa...

Takk smgj! Ja, du sier noe :) Den er litt som Ole Brumm, ja takk begge deler. Den går under betegnelsen løvblåser, men har også en sugefunksjon

Lene fra Lillehammer sa...

Denne løvsugeren din hørtes veldig smart ut fordi jeg bare har sett løvblåsere. Hva slags type er dette egentlig, kunne vært interessant å ha en sånn selv.
Og jammen er du heldig som fortsatt har så mye flott som blomstrer i hagen din, her ligger et hvitt teppe over det meste nå gitt.
Ha en koselig helg Ninni!

IngunnBW sa...

Litt stivfrosset hvitt her fremdeles også etter de over 10 cm som kom tidligere i uken. Løvblåssugeren kjøpte jeg på Jernia, de hadde en kampanje tidligere i høst og solgte den for 498,-. Jeg mener jeg har sett flere typer med sugefunksjon, søk litt på nettet og se hva du finner :) God helg til deg også Lene!

Unknown sa...

Oj, sånn "dings" skulle jeg gjerne hatt. Hørtes utrolig kult ut. Og det der med singel kjenner jeg alt fo rgodt til. Her gror det bare jeg snur ryggen til.

Herrrrrrlige rosebilder!!!