søndag 20. desember 2009

Fjerde søndag i advent

                    Vi tenner fire lys i kveld og lar dem brenne ned
            For lengsel, glede, håp og fred, men mest allikevel for fred
                        på denne lille jord, hvor menneskene bor

                                                                                                                            Inger Hagerup

030

Nå nærmer julehøytiden seg med stormskritt, og det meste er unnagjort i huset. Pakkene er klare, og juletreet står ute og venter på å få komme inn og bli pyntet.

Her er en enkel dekorasjon av naturmaterialer som er rask og enkel og lage. Lyset kan byttes med et hvitt eller rødt til jul, og konglene erstattes med f.eks kristtorn.

043

Sviblene er nå i full blomst og varer vel en ukes tid til før de begynner å henge med nebbet. Jeg klarer aldri å vente såpass lenge med å drive dem frem til at de varer hele julen. Er borte og sniffer på dem hele tiden, mmm.. :)

002 004

I går hadde jeg en god venninne på besøk til bakst og koselig samvær. Hun hadde med seg denne nydelige lykten til meg, hun er så rørende snill! Klokkene kan hektes av etter jul, og lykten kan dermed benyttes hele året. Lurt!

041 

Lykke til med innspurten før den store dagen!

5 kommentarer:

Lene fra Lillehammer sa...

Hei kjære venn! Ja tenk at nå er ventetiden snart over, utrolig hvor fot tiden går, men nå har vi snart andre ting å gå å glede oss til. Jeg må ihvertfall se å få sendt inn en frøbestilling snart, har nemlig ikke gjort det enda og det er liksom ikke helt meg da. Som regel har jeg allerede sådd i flerfold og flere kasser har stått ute under snøen, men ikke denne gangen gitt. Tror vel ærlig talt jeg ikke skal så så mye heller i år.
Okkidok, ønsker deg en strålende adventessøndag Ninni!

Unknown sa...

Så fiiint!! Jeg jobber litt med julestemningen i år. Kanskje fordi det er skikkelig hvit jul ute.. og det er jo ikke vi sørlendinger vant til. He-eh.

Kos deg masse i jula!

FO - 2 sa...

Veldig fint og stemningsfullt. Kos deg videre der. Nyt det! :D

God mandag ønskes deg. :)

orchis sa...

Vakkert, Ninni! Ønsker deg en fredfylt og god jul.

Anonym sa...

Les hele bloggen, ganske bra