søndag 7. september 2008

Konkurransen 'Frøken høstblomst 2008'

Her er Frøken Sommerfugl, Buddlejia Davidii.












Frøken Sommerfugl er kanskje litt utenfor konkurransen på moseplassen i og med at hun sitter på en busk og ikke en staude. Men blomst er hun nå uansett! Jeg kjenner ikke reglene så godt enda, startet med bloggen min for bare et par dagen siden. Jeg er veldig glad i sommerfuglbusken min som blomstrer når det meste begynner å falle til ro i haven. Den står plassert ved siden av verandaen og på sensommeren er det et yrende liv av travle sommerfugler i utkanten av sitteplassen. Fargene på sommerfuglene blir i øyenfallende mot de kritthvite blomstene.

Hver vår klipper jeg sommerfuglbusken kraftig ned, jeg vil ikke at den skal bli altfor stor og ruvende. Souvenir du Dr Jamain er nærmeste nabo, og han riskerer å bli helt kvalt om jeg ikke passer på størrelsen til bedkameraten. Til tross for kraftig beskjæring, vokser busken et par meter i løpet av sommeren og er med sine lett utoverhengende grener og duvende, hvite blomster havens flotteste skue i august måned.

Jeg tar også med Frøken Blondekrave i innlegget under, dvs Scabiosa'en, i konkurransen Frøken høstblomst

1 kommentar:

Anne på Moseplassen sa...

så hyggelig at du vil være med på konkuransen :D
En blomst er en blomst ;) og dette er da en særs vakker en!

Men, fint om du kunne gi henne et navn, så jeg kan presentere henne som frøken xxx.
Også er det fint om du lenker til moseplassen i blogposten, slik at de som ikke leser bloggen min forstår hva du er med på, men det er naturligvis helt frivillig.