lørdag 6. mars 2010

Alvedans!

Da jeg sto opp i morges var det frostrøyk og tett tåke, brrr hvor kaldt det er for tiden! Det har vært minus 14-15 grader hver natt aldri så lenge. Etter hvert som lyset brøt gjennom fikk vi en av vinterens vakreste morgener. Nå skjønner jeg virkelig hvorfor de trodde alvene danset på vannet i eldre tider med nøkker og troll :) Jeg har sett dem med mine egne øyne!

Her følger noen flere bilder jeg tok i morges

265

279 275

Nå håper jeg intenst at meteorologene har rett når de varsler ensifrete nattlige kuldegrader fremover og varmegrader om dagen. Det meste vi har hatt denne uken er pluss null. Det høres bedre ut enn minus null :) Akkurat nå skinner solen inn gjennom stuevinduene der alle gardiner er trukket helt til side for de varmende solstrålene. Velkommen inn!

 Husk konkurransen min da! Trekning 20 mars.

Lenemora feirer ett år som blogger og har konkurranse med nydelige premier. Vel verdt et besøk!

15 kommentarer:

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Så fina bilder du redan hunnit med idag! Vi har också kallt men underbart soligt idag, igen!

Frøken Solhat sa...

Fantastiske billeder Ninni....og hvilken udsigt....jeg kan sagtens se elverne danse så smukt, men Nøkken kender jeg ikke :0) I Danmark siger vi at mosekonen brygger når disen eller tågen danser over Å-dalen, mosen eller fjorden :0)

Solskinsvejret er dig vel undt....jeg nyder også vores :0)

krepsemor sa...

Nydelig, Ninni! Flotte bilder, nesten trolsk stemning! Nyt det, og ha en fin helg!

fra Hagen i no.8 sa...

Flotte bilder, og så heldig å kunne ta de direkte fra ditt hjem. Jeg måtte nok stått opp alt for tidlig og kommet meg ut, for bare tvilsomt å fått et slikt skue. Nei da drar jeg heller dyna bedre rundt meg og drømmer om varmere tider.

Ha en fin helg.

Marit sa...

Så nydelige bilder, Ninni! Vinteren er vakker, ingen tvil om det. Det er bare det at denne vinteren har vart så fryktelig lenge... Men det blir bra kommende uke i følge yr, så vi kan bare glede oss! :)

Anne (Moseplassen) sa...

for noen Fantastiske bilder!
Så vakkert :D

Linda sa...

Nydelige bilder:) Vakkert:) Vinteren er vakker på denne måten:)

orchis sa...

Magisk stemning du har fanget med kameraet.
God helg.

Min Verden sa...

Det er vakkert - men fryktelig irriterende i Mars ;) Jeg må si at jeg venter så fælt på sommeren nå at det går på psyken løs. I dag kom jeg fra planterommet og det har vært så kaldt der i sommer at Pelargoniaene er blitt skadet! Når jeg kommer ut har jeg 25 cm. gangvei og ser rett inn i en snøkant på en meter utenfor kjellerdøra! I morgen skal jeg så uansett. Kulda må jo gi seg på ett eller annet tidspunkt :) Gleder med til Drivhusdrømme jeg også!

Unknown sa...

For noen utrolig flotte bilder!! Himmel og hav, bokstavlig talt. Alvedans, uten tvil!

Vivishagerom sa...

Kjempe fine bilder. Det oser nesten kulde av dem. Naturen er fantastisk bare man fanger den inn.
Ønsker deg en flott uke. Vi snakkes vel på face. Klem

M.E.V. foto sa...

Fascinerende og vakkert:)

Marie sa...

Fantastiske bilde! Så flott at du har fått festa dette til linsa :)

Eg har ofte sett alvedans i seine sommar-nattetimar, det er trollsk og stemningsfullt.

God søndag :)

IngunnBW sa...

Tusen takk alle sammen! Jeg var heldig som var oppe så tidlig den dagen og fikk se dette flotte skuespillet :)

Mosekongen var ny for meg Frøken Solhatt, moro å høre om slike ting :) Nøkken bor i mørke skogsvann og tjern og forsøker å lokke til seg mennesker for å drukne dem. Ingen hyggelig fyr akkurat...

Så kjempesynd med Pelargonia som har bukket under for kulden hos deg Hanne, du er ikke alene har jeg sett... Den langvarige kulden kan gå på psyken løs, helt enig med deg. Men nå må det da gi seg snart. Er utålmodig! I dag, for første gang på evigheter, har gradestokken vist over minus 10, eller heter det under? Iallefall, det var minus 7 et lite steg i riktig retning.

Så nydelig det høres ut på hytta deres sene sommerkvelder Marie :)

FO - 2 sa...

Nydelige alver,
og en vakker oppvisning. :)
Flotte bilder.