mandag 8. mars 2010

Vårtegn på mandager, det store vårsleppet.

Nå har jeg blitt med i den kjempekoselige utfordringen Vårtegn på mandager som Humlebacken startet for en stund siden. Hun har fått 100 deltagere! Så her blir det mange vårtegn å glede seg over fremover :)

I mangel av så voldsomt vårlige tendenser utendørs, vil jeg vise årets vårslepp på verandaen en solrik og mild dag forrige uke.

 

Jeg vil for sikkerhets skyld fortelle at dette er ingen sau, men en hund med vinterpels ;) Nærmere bestemt vår kjære Westiehann på 9 år, Bimbo, som betyr 'liten gutt' på italiensk. Han elsker å være på veradaen i solen og kan ligge der og kose seg tett sammen med Pus. De er så søte!

010 094

Etter å ha fått unna den verste sneen med Bimbo utålmodig ventende innenfor døren og den første stolen satt til tining, gikk startskuddet for vårsleppet 2010. Det var et kjærkommet og våryrt gjensyn med ballen han har hatt de siste somrene. Fri til å løpe ute! Etter å ha tatt knekken på aldri så mange baller, er en billig plastball fra lekebutikken den som virkelig er umulig å få has på. Han prøver intenst å sette tennene i den, men umulig. Hah!

064077

Farten han setter opp på jakt etter ballen er fornøyelig å se. De korte bena går i hundre! Ikke lett å ta bilder da, så det blir når han tar en liten pust i bakken.

144 132

Etterhvert ble han våt i skjegget og ganske sliten. Men veldig påpasselig med å markere at ballen er min! Ikke prøv deg om det skulle komme noen!

142 141

Når det blir mildere skal han klippes og få sommersveis, han er nemlig en liten frysepinn. Jeg har sett ham gå på forbena på tur når det er kaldt og han har lite pels. Stakkar! Så vi venter litt til med å kaste vinterhammen. Dere skal få se før- og etterbilder :)

17 kommentarer:

Gunilla sa...

Ja förstår att hunden blir jätteglad när han får komma ut i den härliga solen och hitta igen sin boll. Vilken otroligt fin utsikt ni verkar ha.

Ha en fortsatt fin dag
kramen/Gunilla

Marit sa...

Søt hund du har, Ninni! Jeg skjønner godt at den lengter etter vår på terrassen :)

Unknown sa...

ÅÅÅh for en herlig hund!!! Må si det frister meg litt med en sånn en ja.... Men må vente ti vi kommer til et annet hus.

Magdalena sa...

så søte hundebilder...
ser ut som det er bra mandag hos dere...
klem, magny

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken fin hund du har! Och den ser ut som om den är överlycklig att våren är på väg!
Agneta

Viveka på Humlebacken sa...

Såå himla söt!

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Härlig stund ni hade, du och hunden:-)

Gry sa...

For en utrolig skjønn ulldott!

FO - 2 sa...

Sjarmerende! :)
Jeg blir glad av å se på bildene, så da kan jeg tenke meg hvordan det er å se på dette "showet live". ;))

elle-melle sa...

Ser ut som du har skuffet litt du også:)
For en glede å se i hundens lek med ballen! Jeg tenker han setter like mye pris på et snøfritt underlag som vi gjør.

Ellen Walnum sa...

Det var da ei vidunderlig skjønn lita vaskefille:)

Er det ikke godt når en føler at verden så smått begynner å leve igjen etter å ha holdt pusten i to og en halv mnd??

krepsemor sa...

Sjekk ut denne linken her: http://krepsemor.blogspot.com/2009/12/se-her-alle-dere-som-har-hund-o.html
Du sier at Bimbo går på forbena ;o)
Koselig med vårtegn, en våkner liksom skikkelig til liv, full av arbeidslyst og energi!

IngunnBW sa...

Vi koste oss veldig ja :) Ikke bare er Bimbo søt, men han har et så inderlig godt lynne, snill og glad og god dagen lang :) Virkelig en rase jeg kan anbefale Turbolotte, om dere tenker på en liten hund.

Dere må bare se linken til Krepsemor, for en pinglete raring!

Hjertedamas blogg sa...

Sånn vovve har jeg og!!!! Hun hetter Julia og er 1 år. Artig vovve!!!! Har alltid litt vondt av henne når hun skal til oppdretteren for og bli nappet. Vi gleder oss til snøen blir borte her i Moss også!!!

Stina sa...

Nä, men så söt. Du kan skicka vovven till mig.:-) Kram Stina

Linda sa...

Så søt, kan tenke meg han var glad ja. Gleder meg til å komme meg ut å gjøre mer enn å gå på ski jeg og. Merker kattene i huset er rastløse og overlykkelige om vi er ute sammen med dem:) Men enn så lenge er det srore snøhauger overlat og bevegelsesfriheten er begrenset til stiene som er måkt opp:) Men ikke lenge igjen...

Unknown sa...

For en skjønning, en skikkelig labbetass i miniformat. Herlig!!