torsdag 11. mars 2010

Årets første hageprogram i sikte!

Og det er ikke hvilken som helst serie som skal sendes på NRK med oppstart allerede 16 mars! Det er ingen ringere enn den herlig inspirerende danske Claus Dalby med Drivhusdrømme. Han har også utgitt en bok med samme tittel. Bildet er hentet fra Capris.


Jeg har sett programmene på nett-tv og gleder meg usigelig til å se alt dette skjønne på stor skjerm. Jeg vurderer seriøst å kjøpe 42" flatskjerm NÅ! Jeg har programmert dvd'en til å ta opp alle programmene, jeg tar ikke sjansen på at disse kommer bort for meg. De skal ses flere ganger :)

Man behøver ikke ha drivhus for å få glede og utbytte av serien. Her får man en deilig dose inspirasjon og berusende vakre bilder å fylle sinn og sjel med. Han lærer bort mange knep man kan bruke om man bare har en liten hageflekk eller en verandahage med krukker. Så er det bare å håpe at NRK følger opp med programmene Havedrømme som Claus Dalby har skrevet om i Havedrømme 1-2 . Jeg har sendt en mail til NRK med en bønn om å vise Havedrømme, det er sikkert mer virkningsfullt om flere sender en oppfordring :)

Her finner du sendeskjema for programmet.

19 kommentarer:

Anonym sa...

Dét var sannelig GODE nyheter. Gleder meg!

Linnemi sa...

Tuller de? Klokken 12:40 ?!?

IngunnBW sa...

Ikke er det lenge til heller, smgj! :D

Sett på opptak, Linnemi!

Mari Anne sa...

Endelig et hageprogram på nrk som det er verdt å se. Synd det ikke er på en vettug tid av døgnet.

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Vilken tidpunkt på dagen!! Men man är luttrad....
Vi trädgårdmänniskor behandlas som pensionister utan arbete. Tänk om man skulle lägga alla sportprogram kl 12.40?????... Det skulle aldrig gå, eller hur?

Och inte får man in NRK här i Stockholm....
Tänk om man skulle kunna få en kopia av den DVDn... :-))

Edgar sa...

Flott programserie - sett de på nettet!
Håpløst tidspunkt, da. Det samme var det med Monty Don. Hageprogram er nok ikke øverst på lista til NRK, nei.

Trine sa...

Sikkert en flott serie, men FOR et tidspunkt på dagen. De fleste av oss er da på jobb på den tiden av døgnet. Ikke BARE pensjonister som er interessert i hage og planter.

Linecas have sa...

Dette var gla nyheter=)))

Marit sa...

Åhhhh, takk for tips, Ninni! Den serien må jeg få med meg. Her har vi både flatskjerm og opptager, så dette skal sees mer enn en gang :)

krepsemor sa...

Vi burde protestert på sendetidspunktet, ja! De kunne jo valgt lørdag eller søndag vel? Hmm, tror jeg må forske på den dvd-spilleren vi har, og se om jeg klarer å programmere den....Tusen takk, Ninni, for at du opplyser oss om dette! Klem!

Mariann sa...

Gleder meg til dette kommer på TV. Har sett programmene på nett-tv, men det blir nok bedre bildekvalitet på TV-skjermen.
Koselig blogg du har.

Linda sa...

Og alle hjerter gleder seg:) Dvd spilleren er satt på opptak:) Jeg sender også en mail:)

lavendel mio sa...

Å dette gleder jeg meg til...elsker hageprogram:))
Ha en fin kveld,klem Hanne

Mia sa...

Med den tidspunkten får jag nog se den på nett, sukk, hvor finner jeg den? Hvis alle hageinteresserte skrev til NRK, hadde det hjulpit ??

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Kjempebra TIPS! Tusen takk dette MÅ jeg få med meg...!
Klem fra Hanna
p.s. nydelige vinterbilder i forrige innlegg!

IngunnBW sa...

Link til Drivhusdrømme på nett:
http://www.dr.dk/DR2/Drivhusdroemme

Linnemi sa...

Ah - godt - kan sees på nett? Opptaker har man ikke på denne adressen, - det er sjelden det går program jeg bare MÅ få med meg - men akkurat nå kunne det vært greit å ha. :-)

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Takk for tipset. Er ingen TV-titter, men denne serien skal jeg få med meg.
Fikk nytt drivhus høsten 2008, så jeg trenger opplæring!

IngunnBW sa...

3 dager igjen :) Som nevnt kan programmene ses på nett-tv:

http://www.dr.dk/DR2/Drivhusdroemme

Hillgårdsvissan; man kan virkelig lure på hva som ville blitt reaksjonen om sprotsprogram ble sendt på den tiden av døgnet. Full oppstandelse!

Edgar, Monty Don ser jeg gjerne om igjen :) Veldig synd at han måtte gi seg.

Heldige du med nesten nytt drivhus Vilt og Vakkert :)

Jeg sendte enda en mail til NRK hvor jeg påpekte det håpløse sendetidspunktet med ønske om tilbakemelding fra dem på mailen. Foreslo reprisesending på NRK2 helg eller kveldstid. Forslo det samme for Drømmehaver (ikke Havedrømme som bøkene heter) som blir sendt på dansk tv denne våren. Altså en helt ny programserie. Drivhusdrømme kom i fjor, så det spørs vel om vi får gleden av Drømmehaver i år, men den som venter på noe godt... :)

NRK burde ta etter Sverige, de sendte hageprogram på beste sendetidspunkt fredag kveld i fjor :)