onsdag 3. mars 2010

Hydrangea macrophylla ENDLESS SUMMER®

 
 
Navnet på denne vakre Hortenisa'en sier det meste. Det er helt fantastisk at man har klart å utvikle en Hortensia med blomstring fra sommer til høst! Og det uten at det går på bekostning av vekstens særpreg. Endless Summer setter knopper hele sommeren på årsskuddene, i motsetning til vanlig Hortensia som blomstrer på fjorårets grener. De er herdig til minst H4.
 
Hittil har Endless Summer kommet i den hvite sorten 'The Bride', samt den delikate lys lilla 'The Original'. Nytt av året er sorten 'Twist'n Shout'. Å, hvor vakre de er :)
Du kan lese mer om Hortensia Endelss Summer på Splendor Plant hvor jeg har hentet bildet fra.
 

11 kommentarer:

Gunilla sa...

Vilka fina Hortensior .Jag skall gå in och kika hos Splendor plant den verkar väldigt härdig så kanske den går hos mig ochså.

Ha en fin dag
Gunilla

orchis sa...

Gjett om jeg skal se etter den på ethvert hagesenter fra nå av! :)

Marit sa...

Enig med orchis, de skal jeg se etter. Er spent på om mine vanlige har overlevd vinteren.

Ellen Walnum sa...

Å den fikki jeg lyst på ! Gjett om jeg også skal holde øye etter den:)

Mia sa...

Åååh, for en herlig og vakker hageblogg du har! Masse inspirasjon og idéer å hente her. Jeg blir, om mulig, bare enda mer utålmodig med å komme igang. Men så var det all denne snøen i hagen min da...

Takk for dine hyggelige hilsener i bloggen min. De setter jeg stor pris på, skal du vite.

Thusnelda sa...

Takk for hyggelig hilsen på bloggen min. Hortensia er ein av mine favoritter også utenom roser, kommer tilbake til deg for å studere bloggen din , den såg spennande ut.Ha ein fin kveld.

FO - 2 sa...

FOR en vakker blomst, og FOR et navn. VAKKERT!!! :))

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Så hyggelig å oppdage bloggen din- og velkommen til min!
Som du sikkert har forstått har de siste ukene vært forhåndsskrevet fordi jeg har vært på rundreise i Marokko. Har fått en masse inntrykk, både når det gjelder kultur og natur, som jeg vil dele med andre etterhvert på siden min.
Jeg vil også "reklamere" for en ny blogg hagerom.blogspot.com forfatta av en kollega av meg. Tror dere vil kunne ha glede av hverandre- i alle fall ser det sånn ut for meg. Ta en kikk og bestem selv om dere har noe til felles!
Ha en fin kveld!

Mrs B sa...

Takk for gode råd :) Kommer gjerne innom hos deg igjen og rusler rundt i hagen din!

Anonym sa...

Så morro å se at andre også liker denne vakre planten. Jeg har hatt glede av min vertfall 3 sesonger om ikke mer. På min plante var der en adresse til endlesssummerblooms.com Der har jeg funnet mye nyttig.

Tusen Takk Ninni for en inspirerende og trivelig blogg!

IngunnBW sa...

Takk til deg Anonym for mer info om Endless Summer. Jeg har allerede bestemt meg for hvor jeg skal plante noen hvite eksemplarer :)

Jeg har vært inne hos Hagerom og tittet Vilt og Vakkert, det ser ut til å være en blogg helt etter min smak ja:)

Tusen takk for alle koselige kommentarer, jeg setter veldig stor pris på dem :)